İngiliz Şartı

Tek marka anlaşmaları kapsamında sağlayıcı ve onun müşterisi (örneğin bir perakendeci) arasında gözlemlenen ve müşteriye, kendi “münhasır” sağlayıcısı aynı koşulları sağlamadığı sürece, ürünleri daha uygun koşullarda sunan alternatif sağlayıcılardan satın alma hakkı veren hükümlerdir. Her ne kadar müşteriye önemli bir serbestlik sağlasa da, “İngiliz Şartı”, rakip sağlayıcılar arasında şeffaflığı arttırabilmekte ve muhtemel bir uzlaşmayı kolaylaştırıcı etki gösterebilmektedir. Bu durum, özellikle müşterinin daha uygun koşullar sunan alternatif sağlayıcının ismini açıklamak zorunda olduğu hallerde daha da belirgin biçimde ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle “İngiliz Şartı”nın bulunduğu durumlarda rekabet yasalarına uygunluğa karar vermek için vaka bazında değerlendirme yapılmaktadır. (Bkz. En Çok Kayrılan Müşteri Koşulu)