Fiyat/Marj Sıkıştırması

Fiyat sıkıştırması, dikey ilişkili pazarlarda faaliyet gösteren ve üst pazarda hâkim durumda bulunan bir teşebbüsün üst pazar ürünü fiyatı ile alt pazar ürünü fiyatı arasındaki marjı, alt pazarda eşit derecede etkin bir rakibin dahi kârlı bir şekilde kalıcı olarak ticari faaliyette bulunmasına imkân vermeyecek düzeyde belirlemesidir. Üst pazarda hâkim durumda bulunan teşebbüs, üst pazar ürününün fiyatını yükselterek, alt pazar ürününün fiyatını düşürerek veya her ikisini aynı anda uygulayarak fiyat sıkıştırmasına yol açabilmektedir. (Bkz. Hâkim Durum Kılavuzu; 04.07.2007 tarihli ve 07-56/634-216 sayılı, 19.11.2008 tarihli ve 08-65/1055-411 sayılı, 04.03.2010 tarihli ve 10-21/271-100 sayılı Rekabet Kurulu kararları)