Piyasaya Girişin Kısıtlanması

Rekabet, piyasaya girişte hiçbir engelin bulunmadığı bir sistem öngörmektedir. Diğer bir ifadeyle, rekabetçi piyasalarda, yeni teşebbüslerin piyasaya girmelerinin önünde hiçbir engel bulunmamakta ve kişiler, kendi yetenek, beceri ve bilgileri çerçevesinde diledikleri faaliyeti yapabilmektedir. Rekabetin kısıtlandığı piyasalarda ise, piyasayı kontrol etmekte olan teşebbüsler, kendi ayrıcalıklı durumlarını başkaları ile paylaşmamak için reklam, ürün farklılaştırması gibi yöntemler ile piyasaya girişi zorlaştırabilmektedir. Giriş engellerinin varlığı ise piyasanın, artan teşebbüs sayısı ve seçenekler sayesinde daha rekabetçi olmasını engelleyebilmektedir. Bu nedenle, piyasada hâkim durumdaki firmaların, piyasaya girişi kısıtlayan yıkıcı ve seçici fiyatlama gibi bazı davranışları yasaklanmaktadır.