İlgili Pazar

İlgili pazarın tanımlanması, teşebbüslerin karşı karşıya kaldığı rekabetçi kısıtların belirlenmesinde önemli rol oynamakta ve rekabet hukuku incelemelerinde başlangıç noktasını oluşturmaktadır. Pazar tanımının iki temel boyutu vardır:

-     ürün pazarı (bir arada gruplanacak ürünler),

-     coğrafi pazar (bir arada gruplanacak coğrafi bölgeler).

Pazar tanımı, hem talep hem de arz faktörlerini dikkate almaktadır. Talebe ilişkin değerlendirmede ürünlerin alıcılar açısından ikame edilebilir olup olmadığı, arza ilişkin değerlendirmede ise tedarikçilerin göreceli fiyatlarda meydana gelecek küçük ve kalıcı artışlar karşısında kısa dönemde kayda değer ek maliyetlere ve risklere katlanmak zorunda kalmadan üretimlerini başka ürünlere kaydırabilip kaydıramadıkları değerlendirilmektedir. (Bkz. İlgili Pazar Kılavuzu; İlgili Ürün Pazarı; İlgili Coğrafi Pazar)