The first stage of the work that has been carried out for the last year by the Department No. 3 of the Competition Authority in the retail sector of fast moving consumer goods, has been completed and opened for public comments (27.12.2012)

Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 25–29 Ekim 2008 tarihlerinde Nevşehir’de düzenlenen “Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar” temalı 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, son derece yoğun bir programla gerçekleştirilerek sona erdi.
 
Yurt çapında 58 üniversiteden akademisyenin 100’ün üzerinde bildirisi arasından akademik kurulca seçilen 40 bildirinin sunulduğu ve Rekabet Kurumu’nu temsilen yönetici ve uzmanların da katıldığı kongre etkinliklerinin açılışında bir konuşma yapan Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr. Nurettin Kaldırımcı, üniversitelerin pazarlama öğretim ve eğitimi kapsamındaki ulusal ve uluslar arası pazarlama programlarında rekabet hukuku ve politikasının da bir başlık olarak yer almasının, öğrencileri çağın temel iktisadi felsefesine dair bilgilerle donatacağını söyledi. Kaldırımcı, yaşamın farklı alanlarında faaliyette bulunuyor olması dolayısıyla on yıldır ders kitaplarını izleme imkânı bulamadığını ve bu nedenle pazarlama kitaplarında rekabet hukuku ve uygulamalarının ne derece yer aldığını merak ettiğini ifade ederek pazarlama öğretiminin temel konuları arasında Rekabet Hukuku kurallarının da yer almasının önemli olduğuna işaret etti. Prof. Dr. Nurettin Kaldırımcı, rekabet gücünün kalıcı olması ve rekabetin sürdürülebilmesi için oyunun temel kurallarının zemininin Rekabet Hukuku olduğunu belirterek, sunulan tebliğler arasında Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Hülya Göktepe tarafından sunulan “Marka İçi ve Markalar arası Rekabet Sınırlamalarının Rekabet Hukuku Düzenlemeleri Açısından İncelenmesi-Uygulamadan Örnekler” başlıklı çalışmanın, pazarlama alanındaki akademik platform olan kongrede yer almasının memnuniyet verici olduğuna dikkat çekti. 
 
Üniversitelerin özellikle hukuk, iktisat, işletme programlarında Rekabet Hukuku ve Politikası alanında gerçekleştirilen etkinliklere kurumsal olarak ilgisiz kalınmadığını da belirten Prof. Dr. Nurettin Kaldırımcı rekabet kültürü ve bilincinin oluşturulup yaygınlaştırılmasında üniversitelere düşen rolü son derece önemsediklerini vurguladı.  
 
Kongrede, 14. Ulusal Pazarlama Kongresi’nin gelecek yıl Yozgat’daBozok Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenleneceği duyuruldu.