Elzinga-Hogarty Testi

Elzinga-Hogarty testi, ilgili coğrafi pazar tanımında kullanılan bir testtir. Belli bir ürün ya da hizmetin, aday bölge ile diğer bölgeler arasındaki ticaret akışının değerlendirilmesi üzerine kuruludur. Testin dayandığı mantık, aday bölge ile diğer bölgeler arasındaki ticaret akışının görece zayıf olduğu durumlarda, söz konusu aday bölgenin ayrı bir coğrafi pazar olarak nitelendirilmesi üzerine kurulmuştur. Test, LIFO (dışarıdan az giriş) ve LOFI  (içeriden az çıkış) olmak üzere iki ölçüte dayanmaktadır. LIFO, aday bölgeye diğer bölgelerden yapılan ilgili ürün satışının bu bölgedeki tüketimine oranını (ithalat/yerel tüketim); LOFI, aday bölgeden diğer bölgelere ilgili ürünün satışının bu bölgedeki üretimine oranını (ihracat/yerel üretim) ölçmektedir. Testi geliştiren Kenneth Elzinga ve Thomas Hogarty, zayıf pazar tespitleri için %75 ve güçlü pazar tespitleri için %90 oranlarını eşik değer olarak önermişlerdir. LIFO ve LOFI değerlerinin ikisinin de bu eşiklerden büyük olması halinde aday bölgenin ayrı bir ilgili coğrafi pazar oluşturabileceği kabul edilmektedir. (Bkz. ICN 2013, s. 56; 20.12.2005 tarihli ve 05-86/1194-346 sayılı, 20.12.2005 tarihli ve 05-56/1192-344 sayılı Rekabet Kurulu kararları)