Yıkıcı fiyat testinin daha rafine bir versiyonu olarak kabul
edilebilecek yıkıcı kapama testi, indirim hedeflerindeki artışların, kısa dönem
kâr maksimizasyonu amacının dışında rekabet karşıtı bir amaca hizmet edip
etmediğini ortaya koymaktadır. Buna göre, herhangi bir indirim sisteminde
indirim hedefi arttırılarak yeni bir indirim sistemi oluşturulmuşsa ve bunun
sonucunda ilave satışlardan elde edilen kâr yeni indirim sistemi kapsamında
ödenen ilave indirimi aşıyorsa, yeni indirim sisteminin rekabet karşıtı olduğu
kabul edilebilmektedir.
Yıkıcı kapama testinin tek ürün indirimlerinde ve ürünlerin
farklılaştırılmış olması koşuluyla paket indirimlerinde kullanılabileceği ileri
sürülmektedir. İndirim hedefindeki artışlara yoğunlaşan bu test, ilk kez
sunulan indirimlerden ziyade, indirim hedefinin zaman içerisinde değiştiği
indirim sistemleri için daha uygundur.