Ticarileştirme Anlaşmaları

Ticarileştirme anlaşmaları, rakipler arasında ikame ürünlerin satışına, dağıtımına ya da promosyonuna yönelik iş birliklerini kapsamaktadır. Bu tip anlaşmalar, iş birliği kapsamındaki ticarileştirme işlevlerine göre, çok farklı şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Bu anlaşmalar, fiyat da dahil olmak üzere, ürünün satışına ilişkin tüm ticari unsurların ortaklaşa belirlenmesine neden olabileceği gibi, dağıtım, satış sonrası servis ya da reklam gibi spesifik bir ticarileştirme işlevine yönelik olarak daha sınırlı şekilde de ortaya çıkabilmektedir. Rakiplerin, ikame ürünlerini karşılıklı olarak dağıtmayı (özellikle farklı coğrafi pazarlarda) kabul etmeleri halinde, anlaşmanın pazar paylaşımı amacı ya da etkisi taşıması ya da iş birlikçi sonuca yol açması mümkündür. (Bkz. Yatay Anlaşmalar Kılavuzu, “6. Ticarileştirme Anlaşmaları”)