İç Denetim Komitesi göreve başladı (17.7.2014)

Kamu yönetiminde Dünya’da 1980’li yıllardan bu yana işletme yönetimi uygulama ve değerlerinin öne çıkmasına yönelik reformlar büyük bir hız kazanmıştır.

Son yıllarda gerçekleştirilen mevzuat değişiklikleri ile de ülkemizde kamu yönetimi; yönetim sorumluluğu, iyi yönetişim, kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanımı, stratejik planlama, hesap verilebilirlik, mali saydamlık, iç kontrol sistemi ve iç denetim gibi yeni ve önemli kavramlar ile tanışmış, bu kavramlar hızla benimsenmiş ve manalarına uygun olarak uygulamalarda yer bulmuştur.

Rekabet Kurumu olarak bu döngüden uzak kalınmamış ve birkaç yıldır bu alanda çalışmalar hızlandırılmıştır. Özellikle son bir yılda İç Kontrol kavramının içeriğinden olmak üzere Kurumumuzun mevcut iş süreçleri üzerinde çalışılarak prosedürler yazılı hale getirilmiş, yönetim aşamasında mevcut ve hedeflerin gerçekleştirilmesini engelleyen önemli riskler belirlenmiş ve bunlara ilişkin kontrol mekanizmaları oluşturulmuştur. Bütün bunlar İç Kontrol Ortamı olarak dokümante edilmiş ve Kurum intranetinde Temmuz 2014 tarihi itibariyle  yayımlanmıştır.

Ayrıca, 03.07.2014 tarihli ve (2014/2) sayılı genelge ile Düzenleyici ve Denetleyici otoriteler içerisinde bugüne değin hazırlanan en kapsamlı ve metodolojiye uygun şekliyle Rekabet Kurumu İç Denetim Yönergesi yayımlanmış, Başkan tarafından İç Denetim Biriminde geçici olarak görevlendirilen Kurum Başdanışmanı H. Erkan YARDIMCI, Kurum Danışmanı Abdullah TOLU ve İdari Koordinatör Selçuk ÖZYURT’tan müteşekkil İç Denetim Komitesi de göreve başlamıştır. (İç Denetim Komitesi tarafından Başkanın talimatları çerçevesinde bir denetim evreni (Kurum Birimi) belirlenmiş olup halihazırda denetime yönelik çalışmalar planlanmaktadır).

Böylece artık Kurumumuzun işlem ve faaliyetleri, yönetim ve organizasyonunun etkinliği İç Kontrol Ortamı dökümanları ile birlikte değerlendirilecek ve Başkan’a doğrudan raporlanacaktır.

Yapılan tüm bu çalışmaların; Kurumumuzda İyi Yönetişime (Good Governance), varlık ve kaynakların korunmasına, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam tutulmasına, mesleki süreçlerin yürütülmesinin şeffaflığı ve hızına, kaliteye, kısacası Kurumun amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerini etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütmesine hizmet edeceği  açıktır.